Kako Weleda mijenja svijet

*

Weleda je sada nositelj certifikata B Corp. U ovom intervjuu razgovaramo o postupku dobivanja certifikata, visokim standardima organizacije koja ga dodijeljuje i razlozima koji su nas naveli na ovaj korak.

Razgovor s Dr.Stefanom Siemerom, voditeljem odjela za održivost u Weledi.

Što zapravo znači B Corp?

Stefan Siemer:

B Corp je skraćenica za „Benefit Corporation“ i predstavlja certifikat kojim se potvrđuje da je kompanija vrlo posvećena i uspješna u području društvenih i ekoloških standarda. Izdaje ga neprofitna organizacija  „B Lab“.

Važno je napomenuti da se certifikat ne izdaje za proivode već za cjelokupni pristup i djelovanju kompanije.

Fokus je na društvenoj dodanoj vrijednosti i ekološkoj održivosti, a ne povećanju profita pod svaku cijenu. Drugim riječima, radi se o okolišu, bioraznolikosti, očuvanju vrsta, ljudskih prava, zaštite klime, zaposlenicima i kupcima.

B Lab to naziva „Posao kao snaga dobrog”. Globalni pokret B corp nastao je u SAD-u ima za cilj učiniti našu planetu boljim mjestom za život.

 

Zvuči predobro da bi bilo istinito. Možete li nam detaljnije pojasniti B Corp misiju?

Stefan Siemer: B Corp zajednicu ujednjuje želja za promjenom. U poslovnom svijetu to predstavlja zaokret u usporedbi s klasičnim načinom poslovanja u kojem je glavni cilj kompanije ostvariti dobit. Iako se to neće tako skoro promijeniti, dobit se ne bi trebala ostavrivati  pod svaku cijenu, ili na štetu čovjeka, životinja ili okoliša. Ovo je oduvijek bio temeljni stav Welede, stoga je bilo savršeno logično zatražiti ovaj certifikat. Kako bismo ga i dobili morali smo dopuniti statut naše tvrtke tj izmjeniti naš DNA. Sada naš satut korporativnog djelovanja kao svrhu uključuje i opće dobro te zaštitu okoliša.

 

*

Weleda oduvijek podržavala prave vrijednosti, je li doista bilo vrijedno napora da se dobije certifikat?

Stefan Siemer: Da apsolutno! Proces certificiranja uključuje temeljitu procjenu cijele ttvrtke. Na primjer, B Lab zanima  i pozitivan utjecaj koji imamo na društvo jer na kraju dana, zarađivanje novca nije jedino što je bitno. Održivost je u središtu onoga što radimo i ukorijenjena je u našu korporativnu svrhu. Biti u skladu s prirodom i ljudima moguć je samo ako smo odgovorna i održiva tvrtka. B Lab pepoznaje našu predanost održivom življenju, na primjer, u našoj certificiranoj prirodnoj kozmetici i njegovanju ravnopravnih odnosa s našim poslovnim partnerima.  Također ga prepoznaju i u našem centru za održivi razvoj u Schwäbisch Gmünd-u gdje škole, neprofitne organizacije i tvrtke izravno  upoznajemo s konceptom održivosti. Isto tako, svoje investicije provodimo u suradnji s  bankama koje su usmjerene na održivost. Naš časopis Werde također je inspiracija za "zeleni" život.

 

 

Postoji niz drugih certifikacijskih organizacija sa sličnim ciljevima. Zašto je Weleda odabrala B Corp?

Stefan SiemerWeleda je prisutna globalno, a to vrijedi i za B Corp. Osim toga, iza sebe ima izvanrednu zajednicu koja se sastoji od vrlo posvećenih i izvanrednih ljudi; kontakti obogaćuju i proširuju naše vidike.Razmatrali smo razne organizacije, a na kraju smo odabrali ovu, upravo zbog njene prisutnosti širom svijeta. Odluku su donijeli WeledaGrupa i naš odjel za održivost, a u potpunosti su je podržali upravljački tim i upravni odbor.

 

 

«Fokus je na društveno dodanoj vrijednosti i ekološkoj održivosti, a ne povećanju zarade pod svaku cijenu.»

*

Zašto je Weleda uopće htjela postati nositelj certifikata?

Stefan SiemerOduvijek smo aktivno promicali ekološki i socijalno pravednu budućnost. Međutim, sada pitanjima kao što je održivost pristupamo strateški i sustavnije nego ikad. Uzmimo, na primjer, klimu: poduzeli smo niz pojedinačnih aktivnosti za zaštitu od klimatskih promjena, ali bez sveobuhvatne strategije. Povratne informacije koje smo primili kroz procjenu B Corp organizacije bili su dodatni poticaj da pred sebe stavimo  puno ambicioznije ciljeve za zaštitu od klimatskih promjena.

Već ove godine postajemo klimatski neutralni- počevši od naših zgrada, proizvodnog pogona i voznog parka. Od 2022 godine nadalje, svi naši proizvodi postaju klimatski neutralni. Drugim riječima, cijeli korporativni klimatski otisak, ako sve što nam je potrebno za proizvodnju, poput transporta, lanca opskrbe, popljoprivredne proizvodne sirovina, ambalaže, uključujući proizvodnju i odlaganje. Naš projekt pod imenom ""1% osigurat će dodatno ulaganje iz ukupnih prihoda prodaje, prije svega za zaštitu od klimatskih promjena, zaštitu tla i očuvanje bioraznolikosti.

 

Što je sve Weleda morala učiniti da bi dobila certifikat?

Stefan Siemer: Odgovoriti i pribaviti dokumentaciju za brojna pitanja o različitim  područjima djelovanja tvrtke. Više od 100 djelatnika bilo je uključeno u proces prikupljanja informacija i pripreme potrebne dokumentacije.

Zu podršku B Lab-a, od naše početne odluke do konačnog certificiranja trebalo nam je oko godinu i pol dana. Težnja za općim dobrom i ekološkom dobrobiti morala se u pismenom obliku integrirati u statut naše kompanije. Weleda Group dioničari odlučili su da je vrijeme za to – sada. Naša korporativna strategija sada se temelji na tome: ne samo da nastojimo izbjegavati negativne utjecaje, već i  dati pozitivan doprinos ciljanim pristupom.

 

 

 

Kako je Weleda uključena u pokret?

Stefan Siemer: Želimo aktivno biti uzor i primjer B Corp zajednici, posebno u Švicarskoj i Njemačkoj. Trenutno postoje stotine tvrtki koje također žele dobiti certifikat. Kako bismo ih podržali, vrlo smo transparentni u dijeljenju naših iskustava s organizacijom u cjelini. Osim toga, držimo predavanj, sudjelujemo u radnim skupinama i lobiramo na političkoj razini tražeći dijalog s donositeljima odluka. Vjerujem da postoji veliki potencijal ako svi djeluju prema zajedničkim ciljevima.Znamo koji su glavni problemi održivosti u svijetu, a vlade su se već usuglasile o zajedničkim ciljevma. Ako kao pokret možemo pokazati da se ovi ciljevi mogu postići, a da pritom ostanemo financijski održivi, to će poslužiti kao uzor drugim kompanijama.

 

*
*
*

«.Potrošači su sve svjesniji utjecaja koji njihova potrošnja ima na našu planetu i društvo. Ljudi s pravom traže od brendova i tvrtki da brinu o tome. »

Kakvu korist Weleda B Corp certifikat donosi potrošačima prirodne kozmetike?

Stefan Siemer: Kupci postaju sve svjesniji kako njihova vlastita potrošnja utječe na planetu i društvo. Ljudi s pravom traže od kompanija i brendova da brinu. Dakle, to je važan dio obećanja kojeg naši proizvodi nose u sebi i obećanje brenda. Ovaj trend može pomoći da svijet učinimo boljim mjestom. Kao lideri u području certificirane prirodne kozmetike i antropozofske medcine, radi prihvaćamo ove zahtjeve kako bismo povećali svoje napore. Budući da farmaceutska industrija još nije toliko napredovala u ovom području kao industrija ljepote, također želimo biti pionir u održivosti farmaceutskog dijela našeg poslovanja.

 

 

 

 

Hoće li Weleda proizvodi nositi B Corp oznaku na pakiranju?

Stefan Siemer: S pozicije potrošača druge poruke su u prvom planu – podrijetlo i kvaliteta naših sirovina, koncept poštenog poslovanja i informacije o pakiranju. B Corp za nas ne znači generiranje veće zarade. Gdje i kako ćemo istaknuti oznaku - ostaje nam za vidjeti.

 

Je li bilo i kritičkih glasova? Izgleda da neke tvrtke s B Corp certifikatom ne djeluju u potpunosti na održiv način .

Stefan Siemer: 

Kompanije koje ne rade ništa nikako ne mogu dobiti B Corp oznaku. Iako konvencionalnije kompanije tek započinju postupak dobivanja B Corp oznake i nisu još uvijek savršene, to je još uvijek  ohrabrujući razvoj! Ako zaista želimo poboljšati svijet, potrebne su nam promjene širom svijeta, ne samo među predvodnicima. Potrebna nam je i suradnja velikih korporacija. B Copr nipošto nije oznaka za ukras.

Zahtjevi su vrlo transparentni i razumljivi. Svaka zainteresirana kompaniaj može se savjetovati ne samo o kriterijima, već i o izvješćima o procjeni. Teže pitanje za kompanije je mogu li one i zadržati status certificianja? Ako ga ne shvate dovoljno ozbiljno, najkasnije tri godine od izdavanja ostat će bez njega.